* Genel Şartlar tur programının ayrılmaz bir parçasıdır ve tur programından bağımsız düşünülemez.
*Turlar başka acente turları ile birleştirilebilir. Bu gibi durumlarda Touristica misafirleri Touristica sorumluluğundadır.
* Promosyon olarak belirtilmiş olan turlar ve özel dönem turlarında (bayramlar ve tatiller)uçak biletlerinin iptal ve iadesi yoktur. Diğer tüm turlarda hava yolu kuralları geçerli olup, iptal, iade ve değişiklikler hava yolu kuralları dahilindedir.
* Touristica, organize etmiş olduğu tur için yeterli katılımcı olmaması durumunda, turu iptal edebilir. Tur iptali 20 gün öncesinden tüketiciye bildirilir. Bu gibi durumlarda tüketici turunu diğer müsait olan bir tarihe kaydırabilir ya da tur ücretini iade alır. Tazminat talep edemez.
* Yurt dışı turlarımızda, seçtiğiniz turun iptal-değişiklik şartlarına göre %35 veya %50 ön ödeme ile rezervasyon alınabilir.
* Touristica, hava yolu ile yolcu arasında aracı kurum olup, 28.09.1955 Lahey Protokolü’ne tabidir. Tarifeli ve özel uçuşlarda rötar riski olabilir veya mevcut gezi ve uçuş öncesinde saatler değişebilir. Uçağın ineceği şehir farklılık gösterebilir. Touristica, bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Yolcu saat değişme riskini kabul ederek geziyi satın almıştır. Tüm saatlerin hareket tarihlerinden 48 saat önce misafirlerimiz tarafından yazılı teyit edilmesi gerekmektedir. Uçuş saatlerini ve parkurunu teyit etmeyen misafirlerin iç hat bağlantı uçuş ulaşımlarında yaşanan değişikliklerden Touristica sorumlu değildir.
*Tur programında belirtilen tur güzergâhı örnek güzergâh olup tur parkurunda değişiklik olabilir.
*Touristica, gerekli gördüğü durumlarda, tur güzergâhını içeriği aynı kalmak koşuluyla değiştirme hakkını saklı tutar.
*Şehir tanıtım turları şehre varış saatine göre bir sonraki gün/günler gerçekleştirilebilir.
*Touristica, yıldız kategorisi aynı kalmak kaydıyla otel isimlerini değiştirme hakkını saklı tutar.
*Programlarda belirtilen tüm otel isimler V.B. (ve benzeri) olup yıldız kategorisi ve mesafe olarak örnek teşkil etmek için yazılmıştır. Belirtilen isimli otelde konaklama yapılacağı anlamına gelmez.
*Turun iptali durumunda vize ücreti ve sigorta ücretleri iade edilemez.
*Tur programlarında belirtilen ekstra turlar için minimum katılımcı sayıları gerekmektedir. Bu sayılar yerel operatör ya da rehber tarafından düzenlenecek olan turun maliyetlerine göre belirlenmektedir. Gerekli sayılara ulaşılamaması durumunda rehber ekstra turu (ları) iptal etme ve gerçekleştirmeme hakkına acente adına sahiptir.
*Yol üzerinde alternatif turlar gruptan en az 6 kişinin katılımı olduğu takdirde gerçekleşir. Katılmak istemeyen misafirler mola yerinde bekletilir.
*Programlarda belirtilen geziler rehberin inisiyatifinde herhangi bir nedenden dolayı belirtilen gün/ günler dışında başka bir gün yapılabilir.
* Müze ve ören yerleri girişleri ücreti fiyatlara dâhil değildir.
* Yurt dışı turlarda 3 kişilik odalar, otellerin müsaitliğine göre verilmektedir. Bazı otellerde iki kişilik odalara ilave yatak uygulaması olup, bu ilave yatak genellikle kanepe ya da açılır kapanır yatak olarak verilmektedir. Standart bir yatak değildir. Çocuk indirimi sadece 2 yetişkin yanında 1 çocuk ile sınırlıdır(0-2 yaş arası bebekler bu kritere dahil değildir).
*Otellerde alınan kahvaltı standardı Continental kahvaltı olup tereyağı reçel kahve veya çaydan ibarettir. Grup kahvaltıları otellerde ayrı salonlarda alınıp münferit yolcu kahvaltılarından farklıdır.
*Tur kalkışı öncesi misafirlerimiz operasyonumuz tarafından bilgilendirme formu vasıtası ile turun tüm detaylarını (Konaklama Otelleri / Uçuş Saatleri / Bağlantılar /Rehber Bilgisi vb.) katılımcıya bildirir. Bilgilendirme formları kendisine yollanan katılımcı tarafından imzalanarak geri gönderilmelidir. Geri gönderilmediği durumlarda katılımcı bilgilendirilmiş sayılır ve bu sebepten dolayı yaşanacak sıkıntılardan Touristica sorumlu tutulamayacaktır.
Pasaport Uyarısı;
* Yurt dışı gezilerine katılabilmek için 10 yıldan eski olmayan, seyahatin bitişi itibariyle en az 6 ay geçerli pasaport ve (gerekli ülkelerde) ilgili ülke vizesi gerekmektedir. Tüketicinin vize başvuru işlemlerinde, Touristica, aracı ve yardımcı bir kurum olarak tüketiciye bu konuda ilgili kurumlar üzerinden hizmet almasına yardımcı olur. Bu hizmeti sağlayabilmesi için, tüketicinin başvuru için gereken tüm belge ve talepleri eksiksiz yerine getirmek zorundadır. Vize alınamaması durumunda, Touristica, konsolosluk ve tüketici arasında aracı bir kurum ve tüketicinin vize hizmeti alma konusunda sadece yol gösterici olduğundan sorumlu tutulamaz. Buna bağlı olarak turun iptali ya da vizenin olumlu sonuçlanmaması durumunda, vize ve sigorta ücreti konsolosluk tarafından iade edilmez.
* T.C. yeşil pasaportu ile seyahat edecek misafirlerimizin, eğer pasaportlarının alınış tarihi 10 yıldan eski ise; pasaportlarını yenilemeleri gereklidir. Aksi halde gidecekleri ülkeye kabul edilmeyebilirler ve/veya Türkiye'den havayolu firması tarafından uçuşları gerçekleştirilmeyebilir. Böyle bir durumda sorumluluk yolcuya aittir. Yeşil pasaportlu misafirlerimizin pasaport geçerlilik tarihi seyahatin bitişi itibariyle en az 6 aylık olmak zorundadır. Yırtık, yıpranmış, ıslanmış ve/veya benzeri tahribat(lar)a uğramış pasaportlar nedeniyle ziyaret edilecek ülke sınır kapısında gümrük polisi ile sorun yaşanmaması adına; anılan pasaportların yenilenmesi ve T.C. vatandaşlarına vize uygulayan bir ülke ise ilgili vizenin yeni pasaportta olması gerekmektedir. Aksi durumda sorumluluk yolcuya aittir.